چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دفاع از پایان نامه

حوزه/ طلبه رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی از مدرسه علمیه تخصصی مجتهده امین اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس هوش اخلاقی و دلبستگی به خدا» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم سهیلا فدایی طلبه رشته مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی از مدرسه علمیه تخصصی مجتهده امین اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «پیش بینی رضایت زناشویی بر اساس هوش اخلاقی و دلبستگی به خدا»، با راهنمایی حجت الاسلام محمد صادق شجاعی و داوری حجت الاسلام محمد مهدی صفورایی دفاع کرد.

فدایی در دفاع از پایان نامه خود گفت: پژوهش انجام شده نشان می دهد که هوش اخلاقی و دلبستگی به خدا نقشی اساسی در پیش‌بینی رضایت زناشویی زوجین اصفهانی ایفا می‌کنند.

وی گفت: این مطالعه که بر روی 172 زوج انجام شد، نشان داد که هر چه زوجین به خدا بیشتر دلبسته باشند و از هوش اخلاقی بالاتری برخوردار باشند، از زندگی مشترک خود راضی‌تر هستند.

طلبه مدرسه علمیه تخصصی مجتهده امین اصفهان اظهار کرد: در این پژوهش، از پرسشنامه‌هایی برای اندازه‌گیری میزان دلبستگی به خدا و هوش اخلاقی زوجین استفاده شد. نتایج نشان داد که بین این دو متغیر و رضایت زناشویی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر، با افزایش هوش اخلاقی و دلبستگی به خدا، رضایت زناشویی نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: محققان بر این باورند که دلبستگی به خدا به زوجین کمک می‌کند تا در مواجهه با چالش‌ها و مشکلات زندگی، صبر و بردباری بیشتری از خود نشان دهند و با یکدیگر همدلی و تفاهم بیشتری داشته باشند. همچنین، هوش اخلاقی به زوجین کمک می‌کند تا در روابط خود با یکدیگر عادلانه‌تر و منصفانه‌تر رفتار کنند و به حقوق و نیازهای یکدیگر احترام بگذارند.

خانم فدایی تصریح کرد: این یافته‌ها می‌تواند برای مشاوران و زوج‌های جوان مفید باشد. با تقویت هوش اخلاقی و دلبستگی به خدا، زوجین می‌توانند روابط زناشویی خود را ارتقا داده و از زندگی مشترک خود رضایت بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha